Sponsorem jachtu QUARK jest hotel Filmar Toruń

Zakup jachtu "Quark", którym będę płynął w regatach Setką przez Atlantyk 2016 sfinansował hotel Filmar Toruń

Polecany post

Projekt STOP! PLASTIC KILLS! Plastik Zabija!

Poza budową jachtu i samym udziałem w regatach warto też podjąć próbę zrobienia czegoś, co pozytywnie odbije się na nas wszystkich - nas, cz...

piątek, 21 października 2016

Ciężary

Maksymalna dopuszczalna przez konstruktora masa Setki to 800 kg, łącznie z załogą i zapasami oraz wyposażeniem. Dla załóg dwuosobowych ten limit został podniesiony do 850 kilogramów. Powyżej tej masy Setka z bezpiecznego, szybkiego i niezatapialnego jachtu może przeistoczyć się w łódkę będącą całkowitą odwrotnością tych założeń - jacht wolny, mokro żeglujący, zatapialny i mało stabilny. Prawidłowo zbudowana i zasztauowana Setka bez problemu wstaje z przechyłu 155 stopni. Przeciążona łódź może mieć tą granicę mocno przesuniętą, szczególnie, jeśli dodatkowa masa umieszczona jest wysoko, np. Nadbudówka i pokład są wykonane z grubszej sklejki lub łódka jest polaminowana innym laminatem
 niż dopuszczalny w projekcie. http://maderski.pl/blog/index.php?id=8t68z2vk

wtorek, 18 października 2016

Niebezpieczny prąd

Bartek Czarciński w paru słowach opowiedział o zatonięciu jego "Perły" na oceanie Indyjskim po wywrotce. Kadłub został przedziurawiony przez złamany maszt. Uszkodzenie było w miejscu uniemożliwiającym uszczelnienie i naprawę kadłuba. Jacht szybko nabierał wody. Zalane zostały akumulatory. Słona woda doprowadziła do zwarcia - aż się gotowała wokół akumulatorów! Nawet bateria w telefonie komórkowym stopiła się. Trzeba pilnować, żeby akumulator nie zostały zalane wodą morską!

O sztormowaniu...

Janusz napisał na swoim blogu bardzo interesujący post o sztormowaniu Setką. Warto przeczytać! Ja na pisanie nie mam teraz czasu - zbyt wiele rzeczy jest wciąż do zrobienia, ale postaram się to już wkrótce nadrobić.
Tymczasem - o sztormowaniu http://setkaatlantyk.blogspot.com/2016/10/setka-liny-i-dryfkotwa-start-niedugo.html

czwartek, 6 października 2016

Podsumowanie czterech lat

Janusz Maderski, organizator regat na swoim blogu, poświęconym pierwotnie budowie jego Setki w wersji BA, "Skwarek", oraz jego startowi w pierwszej Edycji regat SpA w 2012 roku, podsumowuje cztery lata od momentu ogłoszenia drugiej edycji regat w 2016 roku, do ogłoszenia oficjalnej listy startowej: http://setkaatlantyk.blogspot.com

poniedziałek, 3 października 2016

Oficjalna lista dopuszczonych do regat Setką przez Atlantyk 2016. Wszystko jasne...

Na stronie organizatora regat, Janusza Maderskiego, opublikowana została oficjalna lista załóg dopuszczonych do startu w Setką przez Atlantyk 2016. Jest to pięciu samotnych żeglarzy i jeden jacht w klasie dwuosobowej.
http://maderski.pl/blog/index.php?id=m07x4sn9

niedziela, 2 października 2016

Prawie wszystko jasne...

Janusz Maderski opublikował listę załóg, które wystartują w SpA 2016. Pięć jachtów. Sprawa dwóch jeszcze nie jest jasna - rozstrzygnie się w ciągu doby...
http://maderski.pl/blog/index.php?id=plw9004e

sobota, 1 października 2016

"Nerwus" w klasie dwuosobowej

Właśnie skończyłem rozmawiać z Januszem Maderskim. Wpisu na stronie regat jeszcze nie ma, ale już wiadomo, że w terminie zdążyła jeszcze załoga Setki "Nerwus" startującej w klasie dwuosobowej. Wczoraj opublikowali na blogu uzupełnienia wyposażenia. Jest to piąta załoga, która wypełniła wymagania upoważniające do wpisania na listę startową. Brawo!
PS. Bardzo fajne rozwiązanie na uchylne płetwy stabilizacyjne.

Tryby

Zapomniałem dodać informację o jeszcze jednym istotnym elemencie przygotowań do regat - przeglądzie "trybów", znaczy się zębów ;) Przegląd był zrobiony już kilka dni temu. Tragedii nie ma, ale dwie plomby do wymiany, żeby niespodzianek na oceanie nie było - kombinerkami zęby się kiepsko wyrywa, szczególnie, jak są to własne zęby i tylko spoziera się w lusterko!

Rzutem na taśmę!

W ostatniej chwili, dosłownie, bo już wieczorem 30-go września, dojechał na przegląd Robert Puchacz z Atinną. Gnał do Janusza Maderskiego przez całą Polskę, żeby zdążyć z przeglądem. Ryzykował, bo żadna łódek do tej pory nie przeszła przeglądu bez zastrzeżeń i poprawek, a na takie czasu już po prostu nie było. Udało się! Robert Puchacz jest czwartym, który doszlusował do grona dopuszczonych do regat. Tłumu na starcie nie będzie. W ciągu czterech ostatnich lat zgłosiło się około 30 załóg, ale do finiszu dojdzie zaledwie garstka. Jutro, może pojutrze się okaże ile, jak zostanie ogłoszona oficjalnie lista startowa...
Gratulacje Robert!

Jest trzeci!

Ostatnie godziny do zamknięcia listy startowej. JanuszMaderski napisał na stronie regat, że trzeci zawodnik spełnił wymogi bezpieczeństwa dopuszczające do startu w regatach: Aussie z Australii :) . Dlaczego jest to tak ważne, żeby jachty spełniły wymogi postawione przez konstruktora? Proste - chodzi tu o życie żeglarzy. Dlaczego termin 30.09.2016, do kiedy trzeba było zgłosić doposażenie łódek po przeglądzie? Jakiś termin musiał zostać ustalony. Od przeglądu w Gdańsku minęły 3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał coś uzupełnić, czasu było dosyć.