Sponsorem jachtu QUARK jest hotel Filmar Toruń

Zakup jachtu "Quark", którym będę płynął w regatach Setką przez Atlantyk 2016 sfinansował hotel Filmar Toruń

Polecany post

Projekt STOP! PLASTIC KILLS! Plastik Zabija!

Poza budową jachtu i samym udziałem w regatach warto też podjąć próbę zrobienia czegoś, co pozytywnie odbije się na nas wszystkich - nas, cz...

piątek, 15 lipca 2016

Do poczytania: Historia SpA cz. 2 czyli Narodziny Regat

SpA, Część2, czyli Narodziny Regat.

Marzenia o wielkiej wodzie i Przygodzie życia rozbudzone malutkim jachtem za przystępną cenę zaczęły kiełkować. Według dostępnych źródeł SPRAWCAMI pierwotnego zamysłu regat był sam konstruktor, Janusz Maderski oraz jego przyjaciel, Wojtek Maros. Pomysł odkładany był przez wiele lat. Wreszcie, już po dojściu PO do władzy zapadła decyzja o napisaniu odezwy do narodu: (Poniżej przytaczane są jedynie fragmenty istotne, zdaniem autora blogu, do przedstawienia pierwotnego zamysłu imprezy)

cytaty ze strony regat
Czy można zorganizować regaty przez ocean dostępne dla normalnie sytuowanych żeglarzy, nie korzystających z pomocy sponsorów i przy tym nie odrywające na zbyt długi czas od pracy zawodowej?Idea
Przepłynąć ocean w regatach samodzielnie zbudowaną 5-metrową łódką, to jest wyzwanie. Może być jedną z większych przygód życia. Możliwe do oszczędnego zrealizowania za ok. 10 tys PLN...” - koniec cytatu.

Autor postu zaznacza, że ogłoszenie naboru do regat nie było wezwaniem do porzucenia ojczyzny spowodowanym dojściem określonej opcji politycznej do władzy a zbiegnięcie się w czasie obu tych wydarzeń jest czystą koincydencją!

Kolejny cytat: „Dlaczego „Setka”?
Dzielność, mocna konstrukcja, szybkość, ładowność, ergonomia, niski koszt i prostota budowy.”
Potwierdzają się więc informacje z części pierwszej Historii SpA! Ale idźmy dalej:

(Dla zachowania zwięzłości historii przytoczę to, co było wówczas niedozwolone)
...
- kabestany i windy są niedozwolone
- log - niedozwolony
- nie dopuszcza się samosterów elektrycznych
- odsalarki - użycie oznacza wycofanie z regat
- maksymalna łączna moc baterii słonecznych - 50W
- odbiorniki map pogody nie są dozwolone.”
Koniec cytatu. Wymogi te stawiały poprzeczkę wysoko!

Jeszcze na koniec tej części Historii przyczynek do domniemanej „demokracji” względem regulaminu regat:
Komisja Regatowa
Decyduje o wszystkich sprawach związanych z regatami. Podejmuje decyzje większością głosów. Jej decyzje są ostateczne. Stanowią ją żeglarze którzy stawili się na starcie regat, a po zakończeniu regat, wszyscy którzy przekroczyli metę. Do czasu rozpoczęcia regat komisję stanowią dwaj żeglarze którzy przez wiele lat na pierwszym miejscu stawiając rodzinne obowiązki odkładali ten rejs aż do tego roku :
1.Wojciech Maros z Sieradza, od 1993 roku planujący rejs Setką przez Atlantyk.
2.Janusz Maderski z Miłowa, konstruktor Setki i autor pomysłu regat.”

Aby zapewnić czystości rywalizacji, do budowy swoich Setek członkowie komisji przystąpią nie wcześniej niż w lipcu 2011.
Zapraszamy tych którzy dobrze przemyślą decyzję. Zgłoszenia uczestników będziemy przyjmowali od pierwszego lipca.
Miłowo 12.04.2011
Wojciech Maros
Janusz Maderski”
Ta-Dam! Mamy więc i nazwę regat: Setką przez Atlantyk...

CDN