SpA, Część2, czyli Narodziny Regat.
Marzenia o wielkiej wodzie i Przygodzie
życia rozbudzone malutkim jachtem za przystępną cenę zaczęły
kiełkować. Według dostępnych źródeł SPRAWCAMI pierwotnego
zamysłu regat był sam konstruktor, Janusz Maderski oraz jego
przyjaciel, Wojtek Maros. Pomysł odkładany był przez wiele lat.
Wreszcie, już po dojściu PO do władzy zapadła decyzja o napisaniu
odezwy do narodu: (Poniżej przytaczane są jedynie fragmenty istotne, zdaniem autora blogu, do przedstawienia pierwotnego zamysłu imprezy)
cytaty ze strony regat
„Czy
można zorganizować regaty przez ocean dostępne dla normalnie
sytuowanych żeglarzy, nie korzystających z pomocy sponsorów i przy
tym nie odrywające na zbyt długi czas od pracy
zawodowej?Idea
Przepłynąć ocean w regatach samodzielnie zbudowaną 5-metrową łódką, to jest wyzwanie. Może być jedną z większych przygód życia. Możliwe do oszczędnego zrealizowania za ok. 10 tys PLN...” - koniec cytatu.
Przepłynąć ocean w regatach samodzielnie zbudowaną 5-metrową łódką, to jest wyzwanie. Może być jedną z większych przygód życia. Możliwe do oszczędnego zrealizowania za ok. 10 tys PLN...” - koniec cytatu.
Autor
postu zaznacza, że ogłoszenie naboru do regat nie było wezwaniem
do porzucenia ojczyzny spowodowanym dojściem określonej opcji
politycznej do władzy a zbiegnięcie się w czasie obu tych wydarzeń
jest czystą koincydencją!
Kolejny
cytat: „Dlaczego
„Setka”?
Dzielność, mocna konstrukcja, szybkość, ładowność, ergonomia, niski koszt i prostota budowy.”
Dzielność, mocna konstrukcja, szybkość, ładowność, ergonomia, niski koszt i prostota budowy.”
Potwierdzają
się więc informacje z części pierwszej Historii SpA! Ale idźmy
dalej:
(Dla
zachowania zwięzłości historii przytoczę to, co było wówczas
niedozwolone)
„...
- kabestany i windy są niedozwolone
- log - niedozwolony
- nie dopuszcza się samosterów elektrycznych
- odsalarki - użycie oznacza wycofanie z regat
- maksymalna łączna moc baterii słonecznych - 50W
- odbiorniki map pogody nie są dozwolone.”
- kabestany i windy są niedozwolone
- log - niedozwolony
- nie dopuszcza się samosterów elektrycznych
- odsalarki - użycie oznacza wycofanie z regat
- maksymalna łączna moc baterii słonecznych - 50W
- odbiorniki map pogody nie są dozwolone.”
Koniec
cytatu. Wymogi te stawiały poprzeczkę wysoko!
Jeszcze
na koniec tej części Historii przyczynek do domniemanej
„demokracji” względem regulaminu regat:
„Komisja Regatowa
Decyduje o wszystkich sprawach związanych z regatami. Podejmuje decyzje większością głosów. Jej decyzje są ostateczne. Stanowią ją żeglarze którzy stawili się na starcie regat, a po zakończeniu regat, wszyscy którzy przekroczyli metę. Do czasu rozpoczęcia regat komisję stanowią dwaj żeglarze którzy przez wiele lat na pierwszym miejscu stawiając rodzinne obowiązki odkładali ten rejs aż do tego roku :
1.Wojciech Maros z Sieradza, od 1993 roku planujący rejs Setką przez Atlantyk.
2.Janusz Maderski z Miłowa, konstruktor Setki i autor pomysłu regat.”
Aby zapewnić czystości rywalizacji, do budowy swoich Setek członkowie komisji przystąpią nie wcześniej niż w lipcu 2011.
Zapraszamy tych którzy dobrze przemyślą decyzję. Zgłoszenia uczestników będziemy przyjmowali od pierwszego lipca.
Miłowo 12.04.2011
Wojciech Maros
Janusz Maderski”
Ta-Dam! Mamy więc i nazwę regat: Setką przez Atlantyk...
CDN