Sponsorem jachtu QUARK jest hotel Filmar Toruń

Zakup jachtu "Quark", którym będę płynął w regatach Setką przez Atlantyk 2016 sfinansował hotel Filmar Toruń

Polecany post

Projekt STOP! PLASTIC KILLS! Plastik Zabija!

Poza budową jachtu i samym udziałem w regatach warto też podjąć próbę zrobienia czegoś, co pozytywnie odbije się na nas wszystkich - nas, cz...

czwartek, 21 lipca 2016

Kuchnia - Coleman czy Primus?

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić jak działają moje maszynki benzynowe, bo trzeba będzie którąś wziąć ze sobą na rejs. Obie coś ostatnio (kilka lat temu, bo od dawna nie były potrzebne), szwankowały strasznie kopciły i nie chciały palić. Wyczyściłem je, wylałem stare paliwo (jakieś takie przeciwpożarowe było), nalałem nowej benzyny i po kilku próbach zmusiłem wreszcie do działania. Obie działają! Teraz tylko zastanawiam się, którą zabrać... Coleman ma bardziej zwartą konstrukcję. Obie gotują wodę równie szybko, a jednocześnie znacznie szybciej, niż maszynki gazowe...

Coleman

Primus

Dlaczego maszynka benzynowa, a nie gazowa? Paliwo jest łatwo dostępne, szybciej gotuje, jest bezpieczniejsza - gdy zgaśnie maszynka gazowa gaz się wciąż ulatnia i może spowodować zatrucie bądź wybuch. Poza tym efektem spalania gazu jest m.in. duża ilość pary wodnej, która będzie osadzała się we wnętrzu jachtu. Poza tym jak cartridge przerdzewieje, gaz może ulotnić się do kabiny i spowodować zatrucie. Na regaty Whitbread (pierwsze dookoła świata) można było zabrać tylko maszynki benzynowe. 

Coś w tym jest... Muszę tylko zrobić zawieszenie do maszynki, żeby można było ją bezpiecznie używać we wnętrzu i na zewnątrz.